Wednesday, January 24, 2018
Get Adobe Flash player

A gay American couple who author the Instagram page “Travelling Butts” have been arrested at Don Mueang International Airport for having taken photos showing their backsides with the respected Temple of the Dawn.

Police have so far only identified the two as Joseph and Travis, as their identities have yet to be confirmed with the Bangkok Yai police station whose jurisdiction covers the temple.

Immigration Police deputy spokesman Pol Colonel Choengron Rimphadee said the two were arrested at the outbound immigration counter at the airport.

The spokesman said when the couple were checking out at the counter, the online database of the Immigration Bureau alerted police that they were on the arrest watchlist.

On November 24, the Manager Online reported that the two had taken the so-called “buttfie” showing their bottoms with the Temple of the Dawn in the background. Police then began searching for them.

The two were handed over to the Bangkok Yai police station for further action. The spokesman said the charge would not be a normal public indecency charge. Instead, they would be charged with committing indecency in a place of worship, which carries a long jail term.

Following their arrest, the two have deleted all the photos taken in Thailand, leaving only their “buttfie” photos taken in other countries.

 

Appeals Court upholds jail term for Sorrayuth

Posted by pakin On August - 29 - 2017 ADD COMMENTS

The Appeals Court on Tuesday upheld the first Court’s ruling to jail a popular host of morning news programme Sorrayuth Suthassanachinda to 13 years and four months in the Rai-Som bribery and embezzlement scandal.

Sorrayuth, the founder of Rai-Som Co Ltd, has long been a popular host of the morning news show “Rueang Lao Chao Nee”. He has also appeared in two other news programmes; all of them are broadcast on Channel 3.

Last year, Rai-Som, Sorrayuth and one of his former staffers, Montha Thiradet, were convicted of wrongdoing related to the payment of more than Bt600,000 to Pitchapa Iamsa-ard, who was then an employee of MCOT, between 2005 and 2006.

Pitchapa, a defendant in the same case, did not report to MCOT additional TV commercials that Rai-Som aired during its popular TV programme “Kui Khui Khao” on Channel 9. As a result, Rai-Som received additional advertising revenue that was not shared with MCOT, resulting in damages of more than Bt138 million.

 

TAG CLOUD